חדשות

פרופ' דוד בידר הוא הרופא החשוד בהחזרת עוברים נשאי המופליה

נחשף שמו של הגינקולוג החשוד בייבוא ביציות פגומות והשתלתן במטופלות | בית המשפט נימק: הפרסום יאפשר לאתר מטופלות נוספות שטופלו על ידו וירגיע מטופלות IVF אחרות

פרופ' דוד בידר. "פעלתי לפי נהלי משרד הבריאות". צילום מתוך youtube

פרופ' דוד בידר, גינקולוג ומומחה לפריון, בעליה של מרפאה פרטית לבעיות פריון, הוא הרופא החשוד בייבוא ביציות והחזרת עוברים נשאי המופיליה B למטופלות. בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר לפרסם את שמו של פרופ' וידר ביום ו'.

איסור פרסום שמו של האמבריולוג, החשוד השני בפרשה, נותר בעינו לאחר שנציגת המשטרה מסרה לבית המשפט כי החשדות בעניינו נחלשו וכי עשה את מה שהוטל עליו. במקביל להיחלשות הראיות נגדו, התחזקו הראיות נגד הרופא. מעצר הבית של השניים הוארך בשבוע.

ביום ה' הורתה השופטת שלי קוטין לפרסם את שמותיהם של החשודים בנימוק שהפרסום יסייע לאתר נשים נוספות שטופלו על ידם. הערעור על ההחלטה בעניינו פרסום שמו של פרופ' בידר נדחה על ידי השופט בני שגיא, שנימק זאת בצורך של מטופלות לערוך את הבירורים הנדרשים הנובעים מהחשדות נגדו, ובצורך להרגיע מטופלות במרפאות IVF בארץ.

השניים נעצרו בעקבות חקירה סמויה של מספר חודשים בחשד לייבוא ביציות פגומות מגאורגיה, חלקן התגלו עם המופיליה B קשה. על אף שהמידע על הנשאות הגנטית למחלה היה מצוי לכאורה בידי הצוותים במרפאה בחו"ל ובישראל, הן הוחזרו למספר מטופלות ישראליות. אחת הנשים עברה לידה שקטה בעקבות בדיקה גנטית שנערכה לה במהלך ההריון ואבחון ההמופיליה B ואישה אחרת ילדה תינוקת נשאית המחלה. עובר שהוחזר לאישה אחרת לא נקלט.

"פעלתי לפי הנהלים של משרד הבריאות. הנהלים לא מחייבים לעשות את הבדיקה הגנטית הזאת. אלה נהלים שהתבקשו רק לאחרונה מבנק הזרע", אמר פרופ' בידר בחקירתו. "ברגע שגיליתי את זה, פניתי לשני בתי חולים כדי למנוע את ההשתלה של העובר מהביצית הזאת".

עוד אמר הגינקולוג: "אני מביא ביציות מגיאורגיה במשך 20 שנה, משרד הבריאות מכיר את זה, מפקח על זה, בדק את המרפאה שלי ואישר אותה. יש פרוטוקולים איזה בדיקות אני צריך לעשות, מה אני צריך לתעד ועל מה אני צריך לדווח. ב-29.12.22 קיבלנו הנחיה מבנק הזרע שאנחנו עובדים איתו לעשות בדיקות גנטיות נוספות, אבל המטופלת הרלוונטית עברה את ההליך שבוע לפני והכל מתועד".

נושאים קשורים:  פרופ' דוד בידר,  חדשות,  המופליה,  טיפולי פוריות,  IVF
תגובות
אנונימי/ת
24.03.2024, 12:35

על פניו (בהסתייגות שלא כל החומר זמין לנו) התיק יסגר.
השאלה אם מחוסר ראיות או חוסר אשמה. אני דווקא נוטה לאפשרות השניה.