מינויים

מונה אחראי ליחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי לגליל

ד"ר סאפי פראג', מומחה ברפואה פנימית ומחלות זיהומיות במרכז הרפואי בנהריה, החל את תפקידו כאחראי תחום מניעת זיהומים ורופא בכיר ביחידה למחלות זיהומיות

ד"ר סאפי פראג', אחראי היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי לגליל. צילום: רוני אלברט

ד"ר סאפי פראג', מומחה ברפואה פנימית ומחלות זיהומיות במרכז הרפואי לגליל בנהריה, החל את תפקידו כאחראי תחום מניעת זיהומים ורופא בכיר ביחידה למחלות זיהומיות.

ד"ר פראג' חזר למרכז הרפואי לאחר שסיים תת התמחות במחלות זיהומיות בקריה הרפואית רמב"ם. "עשיתי בנהריה את הסטאז' וההתמחות, כך שאני מרגיש סגירת מעגל לשוב לכאן כרופא מומחה ואחראי מניעת זיהומים", אומר ד"ר פראג', בן 33 מעכו.

היחידה למניעת זיהומים, הכוללת פרט לד"ר פראג' צוות סיעודי של ארבע אחיות, עוסקת בפעילות שוטפת של מניעת זיהומים, עם ביצוע בקרות, מעורבות בפרויקטים של בינוי ותשתיות וכן עריכת סדנאות והדרכות לעובדים. היחידה פועלת באחריותה של סגנית מנהל המרכז הרפואי, ד"ר חיתאם חוסיין.

המרכז הרפואי השתתף בעבר במיזם "מגן חיים" של הקרן למיזמים לאומיים ומשרד הבריאות, יחד עם המרכז הרפואי שיבא תל השומר, במטרה להפחית בצורה משמעותית את כמות הזיהומים הנרכשים. במסגרת המיזם רשם המרכז הרפואי ירידה של 80% בשיעור הזיהומים הנרכשים.

כחלק מתכנית עבודה מסודרת לשנת 2023 הציבה היחידה יעדים שונים, ובהם המשך הפחתת שיעור הזיהומים הנרכשים וחיידקים עמידים, העלאת שיעור היענות להיגיינת ידיים בקרב הצוותים, שיפור המעורבות של נאמני זיהומים בתהליכי מניעת זיהומים במחלקות השונות, הטמעת תכנית עבודה בכל הקשור לניקיון והכנת המרכז הרפואי לקראת תקן אקרדיטציה (JCI) במניעת זיהומים.

ד"ר פראג': "מדובר בתחום מאתגר ומרתק, בו אני רואה שליחות חשובה. כמי שנולד, גדל ומתגורר בגליל המערבי, אך טבעי עבורי לטפל בתושבי האזור ממנו אני מגיע. מעבר לאתגרים העומדים בפנינו, חשוב לי לעסוק גם בתחום המחקר במחלות זיהומיות".

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, בירך את ד"ר פראג' ואמר כי הוא רואה בו כוח חשוב נוסף בבית החולים. בנוסף הודה לד"ר יעל זיו, שב-15 השנים האחרונות היתה אחראית על שני התחומים ושימשה כמנהלת היחידה למניעת זיהומים ומחלות זיהומיות, ותמשיך לעבוד בבית החולים בנהריה.

נושאים קשורים:  ד"ר סאפי פראג',  מניעת זיהומים,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה,  פרופ' מסעד ברהום,  חדשות,  מינויים,  ד"ר יעל זיו
תגובות
אנונימי/ת
09.09.2023, 05:35

לקרצף בתי החולים ממש. רצפות, קירות, דלתות, ידיות, דלפקים, חדרי רחצה, חדרי רופאים בעיקר.. עיקור מלא.. ממש ממש רק ככה מצמצמים זיהומים. היגיינה בסיסית ויסודית.
להמשיך ללמד רחיצת ידיים, החלפת כפפות.. בסיסי ביותר

12.09.2023, 11:45

בהצלחה רבה, ד"ר פראג'
וברכות גם להורייך היקרים