COVID-19 בישראל

הכיתוב המכפיש את בית החולים בילינסון הוסר מהמצבה

לאחר שאוים בתביעה הסיר האלמן את כתובת המצבה המאשימה את בית החולים ברצח חולת קורונה, אך טוען: "דחפו בתביעה מיליון ואחד שקרים על טיפול מסור שניתן לאשתי המנוחה"

הכתובת על המצבה בבית העלמין ירקון. צילום: הרשת החברתית

לאחר שקיבל איום בתביעת לשון הרע נגדו וכן בהסתה לאלימות כלפי צוות רפואי בגלל כיתוב שהופיע על מצבת אשתו שנפטרה ב"בילינסון", הודיע אתמול (ד') האלמן של אותה אישה כי הסיר את הכיתוב שבו הואשם בית החולים בילינסון ברצח רעייתו המנוחה.

בתי חולים רבים בישראל התייצבו בעקבות "פרשת המצבה" לצד "בילינסון" לאות הזדהות עימו והביעו את תמיכתם בעמדתו, ביניהם המרכז הרפואי איכילוב, רמב"ם, שיבא, אסותא, מאיר, שניידר, קפלן, ויתר בתי החולים של ה"כללית".

בכיתוב שהוסר מהמצבה הואשם בילינסון ברצח האישה. מהדיווחים השונים עלה כי היא לא היתה מחוסנת, אושפזה במחלקת הקורונה, ולפי בית החולים מצבה הידרדר עוד קודם לכן, היא הגיעה לאשפוז עם התקף לב ותסחיף ריאתי ולא ניתן היה להצילה, למרות המאמצים הרבים שהשקיע הצוות הרפואי. אולם, המשפחה טוענת שלא כך היו פני הדברים.

אתמול טען האלמן, שלמה רייש, ששינה ביוזמתו את הכיתוב על המצבה עוד לפני שקיבל את האיום בתביעה. הוא חזר וסיפר לכלי התקשורת כי מלכתחילה התנגד לרעיון שהעלה חתנו, להוסיף את הכיתוב הזה על המצבה ולא האמין שהרעיון ימומש. רק באזכרה הראשונה לאחר מות אשתו, בבית העלמין, הבחין שהכיתוב לו התנגד בכל זאת הופיע על אבן המצבה. עוד אמר שקיבל "מכתב בן חמישה עמודים, שיש לי 72 שעות לשנות את הכיתוב שעל המצבה, אבל אני שיניתי זאת כבר יום לפני זה".

אלא שרייש גם טוען כי "בכתב התביעה הוצגו טענות שקריות. דחפו שם מיליון ואחד שקרים, על טיפול מסור שניתן לאשתי המנוחה. אבל אני הייתי שם (בבית החולים) שבועיים. זה נראה כמו לובי של מלאך המוות. עוד אישה שהיתה מורדמת לידינו מתה. שמעתי שם כי מי שמרדימים אותו כבר לא קם, שאין אפילו מכשיר המחייה את הלב. אז הרדימו אותה בלי להודיע לנו, כבר ביום כיפור".

כאשר התפרסם צילום המצבה עם הכיתוב המקורי בטרם הוסר, פרסם "בילינסון" הודעה לתקשורת: "בבית החולים מזועזעים מהכיתוב על המצבה ומביעים שאט נפש על ההתבטאות החמורה, המסיתה והמשוללת כל יסוד עובדתי, כפי שנכתב על גבי המצבה. צוות מחלקת הקורונה טיפל באישה במסירות אין קץ ותוך ליווי ושיח מתמיד עם המשפחה. צוותי מחלקות הקורונה בבית החולים, שטיפלו ומטפלים במאות חולים במסירות ובמקצועיות ועושים לילות כימים כדי להציל חיי חולים, קיבל בתדהמה ובעוגמת נפש עמוקה הכפשה זו, המהווה דיבה פסולה ואסורה ומדרדרת את השיח הציבורי והחברתי לתהומות שכמותם טרם חזינו".

נושאים קשורים:  מצבה,  בילינסון,  קורונה,  19-COVID,  חדשות,  תביעת לשון הרע
תגובות
אנונימי/ת
29.10.2021, 21:56

השייח הבדואי היה מציל אותה בוודאות......

אנונימי/ת
30.10.2021, 19:28

להפסיק לנהוג בהם בכפפות של משי.
שמוציאי דיבה ומסיתים יתבעו ויעצרו זה ירגע.
גם אין שום טעם בקמפיינים יקרים.
מי שבוחר לא להתחסן זו זכותו אך גם הציבור לא צריך לשאת בתוצאות של ההחלטות האישיות של אנשים.
שישלמו את הוצאות האשפוז,
ולא יסכנו אחרים במקומות סגורים עם סיכון גבוה.