חדשות

משרד הבריאות מקדם מתן שירותי רפואה מרחוק בבתי החולים

יציע תמיכה כספית בסך 300 אלף שקל לבתי חולים כלליים שיציגו תכניות בריאות דיגיטליות לשירותי רפואה מרחוק

בריאות דיגיטלית, רפואה מרחוק. אילוסטרציה

משרד הבריאות יעמיד תמיכה בשיעור של 300 אלף שקל לכל בית חולים ציבורי כללי לצורך פיתוח והפעלה של תכניות למתן שירותי רפואה מרחוק. בית חולים שיגיש למשרד יותר מתכנית אחת יוכל ליהנות מתמיכה בסך של עד 700 אלף שקל.

אתמול (ד') פרסם משרד הבריאות את טיוטת המבחן למתן התמיכה לצורך פיתוח והפעלה של טכנולוגיות בתחום הבריאות הדיגיטלית. ועדת התמיכות של המשרד תדון בכל בקשה ותשקול את נסיבות העניין מתוך שיקולים מקצועיים שונים המפורטים במסמך.

תכנית בריאות דיגיטלית נועדה לשפר את איכות הטיפול או השירות שניתן במסגרת שירותי בתי החולים. מרכיביה צריכים להכיל את רכש ציוד הקצה, מערכות הוידיאו והתוכנה תוך הקפדה על העברת נתונים מאובטחת, דו צדדית, בין בית החולים לבין המטופל. בין השאר מדובר בהעברה דיגיטלית של מרשמים בעדיפות באמצעות ממשק לקופות החולים. כמו כן לרופא ולגורם המטפל מבית החולים תהיה גישה למידע הרפואי (התיק הרפואי) של המטופל, להפעלת אפליקציה לתקשורת עם המטופל, מעקב ואף אבחון מרחוק, מבלי לקיים מפגש פיזי כאשר פעולה כזאת אפשרית. כן יידרשו בתי החולים שיציעו תכניות משלהם לשם קבלת התמיכה הכספית את הכלים להכשרת הצוותים הרפואיים לפעילויות אלו.

בעבור הבקשה לקבלת סכום התמיכה יהיה על בית החולים להעמיד כספים למימון עצמי בשווי שלא יפחת מ-10% מעלות הפעילות הנתמכת. הפעילויות הללו ייכללו בדו"חות הכספיים של בתי החולים.

עוד מציין מסמך משרד הבריאות כי כספי התמיכה עבור כל תכנית יחולקו בשלבים, כאשר 40% יועברו בית החולים שיעמוד בתנאי מבחן התמיכה בשלב הראשון ובהמשך בשני שלבים נוספים שבכל אחד מהם יועבר 30% מהסכום שנקבע לשם תמיכה בפרויקט.

נושאים קשורים:  משרד הבריאות,  בריאות דיגיטלית,  רפואה מרחוק,  חדשות,  בתי חולים
תגובות