חדשות

דירוג גבוה לתרופה חדישה לסיסטיק פיברוזיס בוועדת סל התרופות

הוועדה דירגה גבוה גם תרופות בתחום הנפרולוגיה ומחלות זיהומיות | תרופות מקבוצת LABA + LAMA, הכלולות בסל לטיפול בחולי COPD, עברו לשלב הבא להתוויה זו אך ללא הגבלת 1 FEV

סיסטיק פיברוזיס. אילוסטרציה

Trikafta, תרופה חדישה לטיפול בחולי CF - סיסטיק פיברוזיס, קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר A9 בסולם הדירוגים של ועדת סל התרופות ועברה לשלב הדיונים השני. עוד 11 תרופות שדורגו A8/9 עברו לשלב הבא וגדלו הסיכויים שלהן להיכלל ברשימת ההמלצות להרחבת הסל לשנת 2021. עד כה לא יודעים בוועדת הסל מהו התקציב הכולל שעומד לרשותה.

הבוקר (ד') פורסמו עיקרי ההחלטות שקיבלה הוועדה בישיבת העבודה השביעית שקיימה עד כה. בתחום שיקום הריאות ניתנו דירוגי A8/9 לטכנולוגיה שכבר קיימת בסל אבל עתה הורחבו ההכללות שלה גם עבור חולי COPD עם התלקחויות ו/או אשפוז; חולים עם יתר לחץ דם ריאתי ארטריאלי ראשוני וכן עבור חולים עם ברונכיאקטזיות עם התלקחויות ו/או אשפוז.

כן ניתן דירוג זה ל-Ofev - התרופה הכלולה בסל לטיפול ב-Idiopathic pulmonary fibrosis ועתה הוגשה מועמדותה גם עבור חולי ILD – מחלת הריאה פיברוזיס כרוני בין-רקמתי עם פנוטיפ פרוגרסיבי; וכן לטיפול להפחתת הירידה בתפקוד הריאתי בחולי ILD עם סקלרוזיס סיסטמי. גם Glassia קיבלה דירוג זה לטיפול בחסר של אלפא-1 אנטי-טריפסין.

ארבע התרופות Ultibro breezhaler, Duaklir genuair, Spiolto respimat, Anoro ellipta קיבלו במקובץ דירוג A8/9. כמו כן, תרופות מקבוצת LABA + LAMA הכלולות בסל לטיפול ב-COPD ועתה הוגשה המועמדות שלהן עבור חולים אלה ללא הגבלת 1 FEV.

שתי תרופות בתחום המחלות הזיהומיות קיבלו דירוג A8/9: Soolantra שנועדה לטיפול מקומי בנגעים דלקתיים של Rosacea ו-Trogarzo שנועדה לטיפול ב-HIV עמיד לטיפולים אנטי רטרוויראליים אחרים.

שתי המועמדויות של תרופות בתחום הנפרולוגיה קיבלו דירוג A8/9:יLokelma לטיפול בהיפרקלמיה – עבור חולי CKD דרגות 3 עד 5 עם מחלה לבבית או מחלה כלייתית, או יתר לחץ דם עמיד, שמיצו טיפול תרופתי, בהתוויות מסוימות וגם ל-Veltassa עבור אותם חולים.

נושאים קשורים:  סיסטיק פיברוזיס,  סל התרופות,  ועדת סל התרופות,  COPD,  Trikafta,  חדשות
תגובות
25.11.2020, 18:34

התרופה Trikafta בחולי CF - סיסטיק פיברוזיס, היא ממש קריטית לחולים
היא מצילת חיים במלוא המובן של המילה, היא מאריכה את חייהם של החולים בצורה דרסטית,

12.01.2021, 17:47

מאריכה חיים זה נפלא ונדיר. האם יש קישור למחקר שהוכיח זאת ?