מחקרים - נגיף הקורונה

מחקר חדש: 78% מחולי הקורונה הציגו בעיות לבביות לאחר ההחלמה

מחקר שפורסם השבוע ב-JAMA Cardiology מחזק את החשש הממשי: מחלת הקורונה גורמת לנזקים ארוכי טווח בלב ובכלי הדם לצד בעיות במערכת הנשימה

MRI של הלב. אילוסטרציה

מחקר בהיקף מצומצם מאוד – 100 מחלימי קורונה בלבד – שבוצע על ידי רופאים מגרמניה, מאיטליה ומרוסיה ופורסם השבוע ב-JAMA Cardiology שב וציין שרבים מהם נפגעו בלב בגלל המחלה. הממצאים על מצבם הלבבי הושגו ב-MRI.י78% מהחולים סבלו גם לאחר ההחלמה מבעיות לבביות שונות ו-60% מדלקת מתמשכת בשריר הלב (ongoing myocardial inflammation).

בדיווח נמסר כי הממצאים הושוו עם קבוצת ביקורת שבה היו בריאים בגילאי החולים שנבדקו. נוכח ממצאים אלה ממליצים עורכי המחקר שרשויות הבריאות במדינות השונות יביאו בחשבון את הנושא בהקשר לטווח הארוך של החלמת חולי הקורונה.

המחברת הראשונה של דו"ח המחקר היא ד"ר ולנטינה פונטמן מבית החולים האוניברסיטאי בפרנקפורט. דיווחים קודמים קבעו שנגיף הקורונה גורם לנזקים בלב כמו גם ליצירת קרישים בכלי הדם ופגיעות בוורידים ובעורקים בגוף בנוסף לבעיות במערכת הנשימה והריאות.

דיווח זה לווה במאמר שכתבו ד"ר קלייד יאנסי מאוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו וד"ר גרג פונארוב מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס שעברו על הממצאים טרם פרסומם וציינו ש"הם מעלים את החשש הממשי שהקורונה היא מחלה בעלת השפעות על הלב. ייתכן שנראה הופעה של בעיות כאלו בעתיד בקרב חולים רבים שהחלימו. לא מדובר עוד בחששות תיאורטיים אלא בממצאים ממשיים המחייבים בדיקת עומק והיערכות מתאימה של המערכת הרפואית".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  תחלואה לבבית,  קורונה,  קריש דם,  חדשות,  קרדיולוגיה,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
02.08.2020, 01:08

האם פורסם באיזו קבוצת גיל נעשה המחקר??

אנונימי/ת
02.08.2020, 08:43

לו היית מקדיש 30 שניות להכנס לקישור שצורף, ומעיף מבט ב table 1 היית מוצא תשובה לשאלתך.