קורונה בישראל

240 אלף תלמידי בתי ספר בכל הארץ נמצאים בבידוד

335 תלמידים אובחנו כמאומתים לקורונה | 144 מוסדות חינוך נסגרו | בתל אביב, רוב הנדבקים הם מקרב קהילת העובדים הזרים בדרום תל אביב

מתחם בדיקות קורונה של מד"א בדרום תל אביב. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

240 אלף תלמידי בתי ספר בכל הארץ נמצאים עתה בבידוד ו-144 מוסדות חינוך, כולל גני ילדים, נסגרו בעקבות חשיפות לנגיף קורונה. כך דווח הבוקר בחדשות ערוץ 13.

בתוך כך נמסר גם כי ניתוח נתונים על התפשטות הנגיף בתל אביב, שבה 51 תלמידים ו-12 עובדי הוראה אובחנו כנדבקים ונשאים של הנגיף, העלה שלמעט תלמיד אחד, כל האחרים הם מקהילת מהגרי עבודה ומבקשי מקלט זרים המתגוררים בדרום תל אביב וכן מהחברה הערבית ביפו.

עירית תל אביב ומשרד החינוך אספו את הנתונים הללו. אחת הבעיות שיש להתמודד עימן: כוח אדם שיטפל באוכלוסיית דרום העיר בחקירה אפידמיולוגית לאיתור נדבקים ונחשפים לנגיף, במיוחד בקרב קהילת מהגרי העבודה.

עיריית תל אביב-יפו ערכה סקר מדגמי בקרב כ-2,000 תלמידים בעיר. כאמור, כל התלמידים החיוביים לנגיף משתייכים לאוכלוסיה הנ"ל. לא נראתה הדבקה בעיר מחוץ לשתי קבוצות אלו. ההנחה היא שיש קשר בין אופן המגורים של מהגרי העבודה, חיי הקהילה שלהם והרגלים חברתיים. בין השאר נמצא ריבוי משמעותי של מקרי הדבקה – 22 תלמידים, שש מורות ושני עובדים - כולם  בבית ספר יסודי אחד ביפו, שנסגר.

בדיון בוועדת הקורונה של הכנסת מסרה בשבוע שעבר ראש חטיבת ביטחון פנים ועורף במל"ל, טליה לנקרי, כי יש רק חוקר אחד או שניים שאחראים על חקירות אפידמיולוגיות בקהילת הזרים בדרום תל אביב.

על פי נתוני משרד החינוך, הבוקר (ה') 335 תלמידים אובחנו עם קורונה בכל הארץ וכן 93 עובדי הוראה – בסך הכל 428. בירושלים אובחנו 173 תלמידים ו-29 עובדי הוראה. בבני ברק 13 תלמידים וחמישה מורים, באשדוד שמונה ושלושה בהתאמה ובבאר שבע שישה תלמידים ושני מורים.

נושאים קשורים:  קורונה,  תחלואה,  עובדים זרים,  דרום תל אביב,  בתי ספר,  מערכת החינוך,  חדשות,  מגיפת הקורונה
תגובות