לוקמיה לימפובלסטית חריפה

האם טיפול CD22 CAR-T יכול לעזור למטופלים עם לוקמיה לימפובלסטית חריפה עמידה או חוזרת?

החוקרים הצליחו להדגים יעילות טובה לטיפול עם CD22 CAR-T עבור מטופלים עם לוקמיה לימפובלסטית חריפה עמידה או חוזרת, גם מבחינת שיעורי הנסיגה וגם כטיפול מגשר להשתלה

07.04.2020, 18:03
תאים סרטניים. אילוסטרציה

על אף התוצאים הקליניים המבטיחים שנצפו ברחבי העולם לאחר טיפול עם CD19 CAR-T, חזרה של מחלה לאחר הטיפול קשורה לפרוגנוזה ירודה מאוד והפכה להיות בעיה דחופה שזקוקה לפתרון.

במחקר הנוכחי, החוקרים נתנו טיפול עם CD22 CAR-T ל-34 מטופלים עם לוקמיה לימפובלסטית חריפה חוזרת או עמידה (r/r – relapsed or refractory), ילדים ומבוגרים, שנכשלו תחת טיפול קודם עם CD19 CAR-T.

תוצאות המחקר הראו כי הטיפול הוביל לנסיגה מלאה (CR – complete remission) או ל-CR עם החלמה לא מלאה של ספירות (CRi – CR with incomplete count recovery) אצל 24 מתוך 30 מטופלים (80%) שהיה ניתן להעריכם 30 ימים לאחר מתן הטיפול, שהם היוו 70.5% מתוך 34 המטופלים שנכללו במחקר.

Venclexta
AbbVie
RX
Partially covered by the Health basket
Venclexta

F.C. TABS.: Dosage should be ajust. individ. See lit. Tmt. of pts. with Chron. Lymphoc. Leukem./Small Lymphoc. Lymphoma with or without 17p deletion, who have received at least one prior ther. Acute Myeloid Leukem.: in comb. with a hypomethylating agent/comb. with low dose cytarabine is indicated for newly diagnosed pts. with AML who are ineligible for intensive chemother. C/I: Concom. use with strong CYP3A inhib. at init. and during ramp-up phase is contraind. in pts. with CLL/SLL due to the potent. for incr. risk of tumor lysis syndr. Concom. use with St. John’s wort.

החוקרים מצאו כי מרבית המטופלים חוו תסמונת שחרור ציטוקינים ורעילות נוירולוגית קלות בלבד. בנוסף, שבעה מטופלים עם CR לא הזדקקו לשום טיפול נוסף, ו-3 מתוכם נשארו בנסיגת מחלה 6,6.6 ו-14 חודשים לאחר הטיפול. 11 מטופלים עברו באופן מיידי להשתלה, ומתוכם 8 מטופלים נותרו בנסיגת מחלה 4.6-13.3 חודשים לאחר ההשתלה, מה שהוביל לשיעור הישרדות ללא לוקמיה תוך-שנה-אחת של 71.6% (רווח בר סמך 95%: 44.2-99.0). בנוסף, החוקרים לא מצאו קשר בין אובדן אנטיגן CD22 או מוטציות בו לבין מטופלים עם חזרת מחלה.

תוצאות המחקר הדגימו כי טיפול CD22 CAR-T יעיל מאוד באינדוקציה של נסיגת מחלה בקרב מטופלי עם r/r B-ALL, וכי הוא יכול לספק חלון הזדמנויות יקר ערך לביצוע השתלה בהמשך לצורך השגת נסיגת מחלה ממושכת.

מקור: 

Pan, J. et al. (2019) Leukemia 33.

נושאים קשורים:  לוקמיה לימפובלסטית חריפה,  לוקמיה של תאי B,  טיפול CAR-T,  נסיגת מחלה,  המטואונקולוגיה,  מחקרים
תגובות