• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

5.3 מיליארד שקל - סך הסכמי הייצוב לקופות החולים לשנים 2019-2017

במסגרת הסכמי הייצוב יוטלו מגבלות על הוצאות בתחומי פיתוח ושיווק ויופעל פיקוח על שכר הרופאים והטבות אסורות לעובדים | על הקופות שלא יעמדו ביעדי האיזון יופעלו סנקציות, ביניהן קיצוץ 5% בשכר חברי ההנהלה

מרפאת הכללית באילת. 204 מיליון שקל להפעלת בית החולים יוספטל. צילום: אילוסטרציה

משרד הבריאות פרסם אתמול (ג') נתונים מלאים המפרטים את סכומי התמיכות בקופות החולים בהתאם להסכמי הייצוב שנחתמו עם כל אחת מהן לשנים 2019-2017. בסך הכל הוקצו לנושא 5.312 מיליארד שקל.

שירותי בריאות כללית, הקופה הגדולה ביותר מבין ארבע הקופות בישראל, נהנית מתוך הסכום הזה מ-3.010 מיליארד שקל לפי הפירוט הבא: 2.421 מיליארד שקל כבסיס ועוד 385 מיליון שקל לפיתוח בתי החולים שלה, ובנפרד 204 מיליון שקל נוספים להפעלת בית החולים הדרומי ביותר בישראל, יוספטל באילת.

שאר הקופות קיבלו מסך הסכמי הייצוב: "מכבי" – 1.021 מיליארד שקל, "מאוחדת" – 522 מיליון שקל ו"לאומית" – 759 מיליון.

פרסום הנתונים הוא במסגרת מדיניות משרד הבריאות להרחיב את שקיפות המידע והפעילות הנעשית במסגרת תחומי אחריותו.

ההסכמים כוללים כמה נושאים, והעיקריים שבהם: התחייבות של כל קופה לפעול לאיזון תקציבי; קבלת מגבלות על היקפי ההוצאה בתחומי השכר, הפיתוח והשיווק; הטלת פיקוח על שכר הרופאים ושאר עובדי כל קופה; מניעת הטבות אסורות לעובדים ולמבוטחים; כללים מפורטים בדבר אופן הגשת התקציב השנתי; פיקוח, בקרה ודיווחים שוטפים למשרד הבריאות על כל פעילות.

כן נקבע בכל הסכם מה יהיו הסנקציות מטעם המדינה על הפרות ההסכם עם הקופה - בין היתר קיצוץ של 5% בשכר חברי ההנהלה במקרה של אי עמידה ביעדי האיזון. כמו כן, התחייבה כל קופה למצות תביעות כנגד המדינה.

בנוסף, כולל כל הסכם התחייבויות שהן ייחודיות לכל אחת מקופות החולים בנפרד, בהתאם למאפייניה. העיקריות שבהן: עם ה"כללית" - הסדרת התחשבנות עבר עם בתי החולים הפסיכיאטריים, לרבות הליך בוררות; התחייבות של ה"כללית" להשקעה בפיתוח פרויקטים בבתי החולים שבבעלותה (בהתאם למפורט בכל הסכם).

"מכבי" - התחייבות להפעלת בית החולים אסותא אשדוד תוך איזון תזרימי בתקופת ההסכם וכיסוי של כל גרעון תזרימי שייווצר על ידי החברה הבת "אסותא מרכזים רפואיים"; הרשאה, בכפוף להיתר של שרי הבריאות והאוצר, לרכוש מניות בכורה ב"אסותא אשדוד" בסכום של עד 250 מיליון שקל; התחייבות לשקיפות מלאה של הנתונים שיידרשו לגבי עמותת קרן מכבי.

בנוסף, החרגת הוצאות פיתוח של עד 50 מיליון שקל למכבי שירותי בריאות; החרגת הוצאות של עד 20 מיליון שקל לקופת חולים מאוחדת בגין עדכון הפרשות לעובדים לאור החתימה על הסכם השכר והקדמת תשלום חלק מכספי התמיכה ל"לאומית", בהתאם לתזרים הנדרש.

נושאים קשורים:  הסכם ייצוב,  קופות החולים,  קופת חולים לאומית,  קופת חולים מאוחדת,  אסותא אשדוד,  חדשות,  שירותי בריאות כללית,  מכבי שירותי בריאות
תגובות
אנונימי/ת
03.05.2019, 16:55

5 מילארד לא יאומן . מילים מכובסות. בסהכ מדובר בשוד מאורגן של הקופה הציבורית ולא יותר. הגרעונות גדלים ושום כלום לא קורה וחוזר חליליה . דרושה הלאמה